torsdag 20 december 2007

Livstecken

Usch och fy nu får jag nästan skämmas över hur långt det går mellan mina blogginlägg, men det är fullt upp och när jag väl är ledig och har tid så är jag så jäkla trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen nästan.
För två veckor sedan så märkte jag att Chaplin börjat klia sig mer o mer igen och vi skulle till stockholm på fredagen så jag hoppades verkligen på att det inte var rävskabben som spökade igen. Ringde veterinären på fredagen och han frågade hur det var med honom och om han blivit något bättre efter medicinen som han fick mot rävskabben och det hade han ju. Han slutade klia sig och det blev riktigt bra. Men däremot så ville hans öron infektion inte ge med sig utan så fort jag slutade med fucidin dropparna så blev det likadant igen. Och då sa han att det var det som var problemet och att han kliar sig vid ögonen i samband med att det kliar i öronen på honom. Så han skrev ut andra örondroppar som skulle ges två gånger om dagen i två veckor och blir han inte bra av dessa så får vi ta fram spadarna och gräva fram vad det är som är problemet med honom. Hämtade ut dropparna förra onsdagen och har alltså hållt på nu i en vecka med dessa och Chaplins öron ser jättefina ut och han kliar sig inte alls nu, så nu återstår det bara att se om det går lika bra när jag slutar med dessa på annandagen nästa vecka. HÅLL TUMMARNA!! =)
Som sagt så var vi i stockholm förra helgen och hälsade på mamma, det var skönt att komma bort en helg och bara koppla av och ha det trevligt. Hon fyllde år första helgen i december så vi firade henne och så fick hon lite presenter utav oss. Min kusin kom förbi på söndagen och skulle sova över hos mamma så det var trevligt att träffa honom igen. Vi gjorde även knäck och hade det mysigt.

Förra tisdagen var det dags för mig och Loke att vara med på ridhusträningen i agility. Det var alltså dags för det stora provet efter hans kemiska kastrering för att se om det tagit som det ska. Och det gick TOPPEN!!! Det var som en helt annan hund jag hade med mig, han var lugn och fin och fokuserad på det vi skulle göra. Han var inte alls lika uppstressad som han har varit tidigare när vi kört agility och vi hade RIKTIGT roligt ihop på plan för första gången på ett bra tag!! Det känns underbart och beslutet att göra detta känns som hittat! Det är skönt för oss både men mest för Loke som inte behöver bli så stressad av att det luktar tik överallt. Själva träningen gick också superbra och lite mer träning sen så ska vi nog kunna ta någon pinne på tävling nästa år ska ni se. Hade bara med mig Loke och det var också nyttigt för honom och få lite kvalitetstid tillsammans med sin matte, det njöt vi båda av. Ser verkligen fram emot nästa träningstillfälle!
Träningen med Chaplin har det också blivit den senaste veckan lite mer kontinuerligt. Vi har tränat mycket på ligg och det smäller verkligen till i backen när han lägger sig ner. Ingångar har vi även kört en del och snart snart så sitter de nog. Vi har även börjat träna in vacker tass med klickern och han är väl för rolig min lilla svarta för ibland så när jag sträcker fram handen så slänger han sig ner i backen istället och liger så fint och väntar på att få klicket för ligg, men den gubben går inte matte på =) Har inte tränat detta i samband med ligg utan har kört det på separata tillfällen men han försöker allt att hitta på lite konster för att få sin godis =) Många glada träningstillfällen blir det med min lilla charmknutte.
Julen står för dörren och jag har inte köpt en endaste julklapp, utan det blir att handla i sista minuten i helgen. Men den rätta julkänslan har inte kommit, även fast jag har pyntat lite hemma så känns det inte som att det snart är jul. Jag jobbar på julaftonskvällen och kvällen på juldagen. Men det känns ändå rätt okej, vi ska göra lite mysigt på jobbet på kvällen och visst hade det varit roligare och vara hemma med Patrik och familjen men det blir säkert jätte kul och jobba iaf.
Ihelgen som kommer är jag iaf ledig och det ska blir skönt och kunna ta det lugnt ett par dagar.
Nu är det dags att mysa lite med mina grabbar innan jag ska lägga mig, jobbar imorgon bitti så det blir att gå upp tidigt. Men har lillebror här som ska sova kvar så grabbarna slipper vara ensamma hemma hela dagen imorgon och det är skönt.
Nu ska det itne dröja lika länge till nästa uppdatering iaf ;)

Inga kommentarer: