söndag 30 december 2007

Sen rapport om julen ;)

Tiden har verkligen gått supersnabbt denna vecka. Dagarna har bara flugit iväg och de har varit fullspäckade så det är ju inte så konstigt.

Som vanligt var jag ute i sista stund och köpte julklapparna på lördagen innan jul, träffade Patrik och mina småsyskon på stan för att inhandla lite klappar och det gick smidigt och bra. Till min lillasyster så blev det två stycken biljetter till Tokio Hotel som ska spela i sverige den 3 april. TACK Martina för tipset om länken! Det blev sittplatser för ståplatserna hade sålt slut på 20 minuter på morgonen och tur var väl det, för jag ska följa mef Totta på konserten och om hon hade fått ståplatsbiljetter hade hon velat vara på plats kvällen innan konserten för att få en så bra plats i kön som möjligt. Det var svårt att hålla tyst om biljetterna då hon upptäckte att de hade sålt slut på fredagskvällen och var jätte ledsen men jag höll mig och tänkte på hur glad hon skulle bli för julklappen på självaste julafton. Hennes reaktion är den roligaste jag varit med om. Vilken lycka, hon skrek av glädje och stampade och efter det så blev hon helt chockad och bara grät. Så jäkla kul och så filmade jag hennes reaktion också så mamma skulle kunna se den.

Alla blev väldigt nöjda och glada över sina julklappar.. Vilket alltid känns bra. Fick jättebra julklappar som tex en pannlampa som jag kan ha när vi är på ridhusträningen eller ute och går där det inte finns några lampor så jag ser var jag sätter fötterna =), lakan, choklad, bh, badskum, strumpor och av Patrik fick jag lite i efterskott en ny kamera. Jag fick den kamera som jag gått och suktat efter i flera månader Fujifilm Finepix s(en massa siffror) i fredagskväll när jag kom hem från jobbet. Så den har gått på högvarv de timmar jag har varit hemma under helgen =) Imorgon får den följa med ut på promenaden med hundarna.

Loke och Chaplin hade fått sina julklappar lite innan jul nämligen varsitt Visiglo-halsband, Lokes blinkar blått och Chaplins grönt. Helt suveräna är dom speciellt på den lilla svarta som jag inte ser när han springer runt i mörkret. Men de fick varsitt grisöra på självaste julafton samt varsitt gottit märgben från Ebba i julklapp.

Jag jobbade dagen innan jul då det var kris på jobbet och jag fick gå in och jobba på min lediga helg = kvalificerad övertid + storhelgstillägg =) Sedan jobbade jag julaftonskvällen samt kvällen på juldagen. Och det var riktigt mysigt å jobba på julen.. Och VÄLDIGT lugnt var det också då flera av våra brukare ute var hos anhöriga och firade.. Sen har jag nu jobbat hela helgen och är ledig imorgon vilket ska bli så skönt. Ska upp på stan en sväng imorgon för att inhandla en väska till min kamera samt något gottit till hundarna att knapra på medans det smäller som värst. Ebba kommer att vara hemma hos oss imorgon kväll då Stefan jobbar kväll så vi ska äta lite gott och mysa med hundarna jag å Patrik. Blir en rejäl långpromenad på dagen med lite aktivering så de är lite trötta på kvällen.

Blir också separata promenader med hundarna då Loke är skottberörd och det är för att ta det säkra före det osäkra så det inte smittar av sig på Chaplin. Det är asjobbigt med en hund som är berörd för skott, fast inte lika jobbigt som en som är livrädd som vi också har haft tidigare. Det är hemskt att se hur de lider.

Imorgon blir det ett inlägg om året som gått samt mål och planer inför det nya året!

Inga kommentarer: