torsdag 6 december 2007

Helt slut

Var vad jag var efter helgen och det har tagit ett tag att återhämta mig. Söndagen var nog den dagen som tog kål på mig. Jag och Jennie hade fullt upp hela dagen och satt ner i sammanlagt en halv timme under hela dagen samt att vi jobbade över en timme. Men det var ändå skönt, vi kände att vi gjort något bra den dagen.

I måndags var jag ledig och det var tänkt att jag skulle ta mig ut och träna lite med bägge grabbarna men jag var helt slut, hörde inte när väckarklockan ringde utan blev väckt av att mamma ringde tio över tio och om hon inte hade ringt så vet jag inte hur länge jag hade sovit. Tog det lugnt hela dagen och mös med hundarna och spenderade dagen i soffan slötittandes på tv när jag inte var ute med de de galna hundarna =)

Annars har det inte hänt så mycket hos oss. Har haft en del jobbrelaterade saker att tänka på. Fick höra i helgen att jag kanske inte skulle få gå kvar på schemaraden efter nyår och skulle få gå tillbaka på timmar igen. Så jag pratade med chefen och ville veta hur det blir och hon sa att jag har fått förlängt till den sista januari och efter det så får vi se. Min rad beror helt på hur vårdtyngden ser ut. Får se hur det blir sen iaf. Har bestämt mig för att om jag får gå tillbaka och jobba på timmar igen så kommer jag söka mig någon annan stans som är lite närmare hem även om jag stormtrivs på jobbet med alla goa arbetskamrater. men vi får se vad framtiden utvisar sig.

Har blivit lite träning med Chaplin de senaste dagarna och då har vi tränat mest på ligg och ingångarna som kommit lite i skymundan. det går verkligen framåt med min lilla svarta, han fattar rätt så snabbt om jag är tydlig i vad han ska göra och när. Det är så kul och träna med honom så det är inte sant. Han ÄLSKAR verkligen att jobba och jobba ihop med matte är det roligaste som finns. Dock så börjar slyngeln i honom visa sig allt mer i vissa situationer när vi är ute och går och då så får jag påminna honom att det är bäst att lyssna och göra som matte säger.

Idag så har jag trimmat honom så att han är fin inför stockholmsresan imorgon. Han var duktig och satt fint stilla medans matte höll på och klippte på honom. det är första gången jag gör detta själv men jag är riktigt nöjd med resultatet. Får se vad domaren säger imorgon kväll när vi kommer hem till henne ;) Det är bra att ha mamma som kan säga hur det ser ut och om det är något jag behöver bättre på nästa gång. Han ser riktigt vuxen ut nu min lilleman.

Loke har lugnat ner sig markant nu efter sprutan. Han är inte alls på Ebba lika mycket som han var för 14 dagar sen. Det är jätte skönt att se att det funkar på honom. Och så är han mycket lugnare när vi är ute och går och det är helt underbart att se. Han är ju fortfarande min lilla Ferdinand som hellre går runt och luktar än leker med de andra två galningarna.

Ikväll är det att jobba ett par timmar och sedan klockan sju så är det dags för julfest. VI som jobbar ikväll har fått timvikarier insatta istället för oss de sista timmarna för att vi ska kunna vara med på festen. Jätte kul ska det bli iaf =)

Nu ska jag ut med hundarna en sväng till innan det är dags att bege sig iväg till jobbet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Härligt att Loke börjat lugna ner sig lite :) Kommer du på träning på tisdag?
Kram