fredag 30 november 2007

Jobbhelg

Ihelgen är det bara jobb som gäller, tyvärr så blir det ingen hundträning alls då jag bara kommer och sover i princip så orken kommer inte finnas där alls. Men som tur är så har hundarna det alldeles utmärkt hemma med husse med en massa mys och härliga promenader.

Igår så tog vi det lugnt på förmiddagen hundarna och jag och på eftermiddagen så satte jag igång och städade lägenheten. Det är ett bra tag sedan jag städade hemma, lusten till det har liksom inte funnits där. Men nu är det så fint så hemma =) Och idag så har jag tvättat fönstrena och satt upp julgardiner och adventstjärnor så nu är det lite mysigt inför första advent.Tiden går så jäkla fort, snart är det jul ju..

Jag har börjat träna ingångarna med Chaplin mer regelbundet de senaste dagarna och det går sakta men säkert framåt, när jag kallar in på promenaderna ute så får han sätta sig fot innan han får sin godis. Jag hjälper honom lite granna och visar men ska succesivt börja ta bort handen snart så att han får tänka lite själv. Loke körde jag lite fjärrdirigering med ute idag och han älskar verkligen det, han bara slänger sig ner i backen när jag säger ligg och hoppar upp med ett skutt <3

var med Jennie istallet även igår då hon hade insläppet och Chaplin fick följa med och det var en hel del folk där och även hästar som stod på stallgången. Han blev väldigt nyfiken på Capella när hon blev skodd med broddar och snösulor av hovslagaren men lyssnade bra på sin matte när jag sa till honom att komma och inte gå bakom hennes ben. Men när jag var uppe och tog ner hö till Victoria och Marije så hörde jag hur Jennie fick ryta i ordentligt åt honom och då hade han varit vid Capellas bakben och nosat och varit jätte nyfiken och ville inte lyssna på Jennie förrän hon tog i ordentligt. Hovslagaren hade även med sig sin 9 åriga schäfer tik som Chaplin fick hälsa på och jäklar vad han försökte få upp henne till lek men där gick han bet. Han sprang runt som en tok och gjorde lekinviter men hon ville hellre bara gå runt och nosa lite och när han blev för mycket så hoppade hon in i bilen och la sig tillrätta för att slippa min lille toker.

Idag blir förresten Chaplin och hans syskon 8 månader. Tiden rinner verkligen iväg men det är det bästa jag gjort och skaffa flat, en helt underbar hund är det jag har fått hem.

Nej nu ska hundarna ut på en lite kissrunda innan det är dags för mig att åka till jobbet. Blir inte uppdaterat något i helgen tror jag..

Inga kommentarer: