måndag 15 oktober 2007

Dejt med Ella & Ozzy


Idag efter jobbet så åkte jag och Chaplin upp till klubben för att träffa min vän Mikaela (Ella) och hennes schnauzer Ozzy. Jag och Ella var riktigt tajta på gymnasiet och har umgåtts väldigt mycket, men de senaste åren så har det varit väldigt sparsamt med våra träffar och roliga stunder tyvärr. Ella har aldrig träffat Chaplin och jag träffade Ozzy när han var en liten liten bebis i våras. Han har vuxit upp till en ståtlig ung herre lilla Ozzy. Han och Chaplin kom jätte bra överens och hade jätte roligt ihop, vi släppte de lösa först så att de fick springa av sig lite granna. När vi skulle gå upp och vattna hundarna så går vi på appellplan och det är en tjej med sin rhodesian ridgeback som tränar en bit bort, helt plötsligt ser vi att denne är påväg mot oss i full kareta och Ella slänger Ozzys koppel till mig för att skrämma iväg den men det gick inte så bra utan den fortsätter åt mitt och grabbarnas håll. Jag lyfter benet och sparkar till den samtidigt som jag ryter i åt den och då går den tillbaka till sin matte. Tyvärr så fick vi ingen ursäkt från matten men som tur var så satte händelsen inte några spår hos våra killar utan vi kan fortsätta upp till stugan för att ge dom vatten. Otäckt var det eftersom man aldrig vet vad som kan hända.
Efter en liten paus så går vi bort till agilityplanen för att köra lite tunnlar med våra killar och det gick riktigt bra. Chaplin sprang igenom både våran långa svarta tunnel samt den korta gröna vi har flera gånger själv. Han tyckte verkligen att det var superkul. Ozzy ville inte riktigt gå igenom den långa svarta till en början men efter ett par repetioner så gick det riktigt bra för herr grå skägg =)
Sen gick vi ner på appellplan igen och jag gjorde lite följa övningar med Chaplin och trots att Ella och Ozzy tränade en bit bort så höll han fokus på mig och gick riktigt fint bitvis. Nu körde jag inte några maratonsträckor men det är en väldigt bra början iaf. Sen körde jag lite inkallningar när han var påväg mot Ozzy och Ella (på mitt varsegod) och han var superduktig min lillkille. det var en gång som han nästan hann ända fram innan han vände men de övriga gångerna så vände han på fläcken och då var det en massa beröm och matte var ju mycket roligare än Ozzy =)
Efter att vi var klara så stod vi vid parkeringen och pratade en stund och då så kom Maggan med Astrid (staffe) och lilla Wilda (pumi) inkörandes. var kul att se hennes lilla nytillskott som jag ännu inte sett, en riktigt söt liten dam som inte alls tyckte att våra framfusiga pojkar var någe otäcka alls utan det var en väldigt framåt och härlig tjej. Vi stod och pratade med dom en stund innan det var dags för mi goch chaplin och bege oss till bussen för att åka hem. Det var/är en riktigt trött kille jag har hemma nu som ligger helt utslagen i sängen. Bilden här uppe är från bussen påvägen hem då han somnade på min fot gullungen =)
Loke har varit hemma med husse under kvällen och bara mysit och tagit det lugnt. Han verkar inte alls ledsen över det utan de har haft det jätte mysigt tillsammans. skönt att han haft det bra, tänkte att jag ska åka upp med Loke på torsdag en sväng för att träna lite agility, har inte bestämt mig helt än men det lutar åt det.
Nu ska jag och min bror titta på Bones innan det är dags för sista kissrundan för hundarna och sen sängen. Lite bilder från idag finns i vår bilddagbok.

Inga kommentarer: