lördag 13 oktober 2007

Skogspromenad med Ebba och John


Idag så blev det lite sovmorgon, det var jätte skönt. Kan ju inte skryta över att jag gjort något väldigt produktivt på förmiddagen idag. För Patrik var så rar och tog ut hundarna så jag bara kunde slappa och ta det lugnt. När de kom in från sin promenad så la jag mig med Chaplin och kollade lite på tv och somnade om och sov ett par timmar till. Konstigt att jag är så jäkla trött på min första lediga dag, så är det jämt. Hade tänkt att göra en massa idag träna hundarna lite och plantera om lite blommor men det blev det inget av med. På eftermiddagen när jag piggnat på mig lite så pratade jag med lillebror John på msn och frågade om han ville följa med ut iskogen med hundarna, och det ville han.
Vi var ute och gick i över 2 timmar och det var så mysigt väder och jätte trevligt att umgås med lillebror. Tog en massa kort och har lagt in dom i bilddagboken, ett smakprov är det som jag la upp på killarna. det ser ut som att det är jätte mörkt i skogen men det var det inte. Hundarna njöt av att springa runt och busa en massa. Eller ja Ebba och chaplin sprang mest runt och busa medans Loke luktade en massa. I sörbyskogen som vi var i finns det lite hästar vid ett hus som ligger i skogen. Loke och Ebba är vana vid dessa medans Chaplin bara sett som en gång tidigare och la då inte direkt märke till dom. Men det gjorde han idag och han blev rejält lång när han kollade in dom. Han sa dock inte ett ljud utan tittade bara på dom och var väldigt facinerad (stavning?) av de små liven. Vi stötte även på ett par joggare efter vägen och jag måste bara få skryta lite över min duktiga Chaplin =) Jag hade båda hundarna lösa och när vi såg att joggarna var påväg så satte jag hundarna ner och sa stanna kvar. Loke vet jag sitter kvar men jag var beredd på att få säga till Chaplin. Trodde att han skulle tycka de var jätte roliga och vilja springa efter men se det gjorde han inte. Blev så stolt över min lilla kille då <3
Så det har varit två trötta killar här hemma ikväll kan jag lova. John kom över för att äta tillsammans med oss då hans pappa jobbade kväll och vi köpte mat från Pacos (tex mex) Sen skulle han hem till en kompis för att sova över. Innan han gick hem så hjälpte jag honom att klippa bort bandaget som suttit på gips skenan på armen sedan olyckan. Han tyckte att det kändes lite konstigt och att armen blev mycket lättare efter att vi tagit bort det.
Imorgon kommer Patriks föräldrar förbi en sväng för att fika och lämna över ett par fiskar som vi ska få av dom. Fick 4 st nya fiskar av Patrik i tisdags som jag upptäckte när jag kom hem från jobbet på kvällen, blev jätte glad över dom. Det blev 4 st svärdbärare som flyttade in i vårat lilla akvarie då varav 2 är honor och de väntar yngel =) Det kommer säkert inte bli några kvar men hoppas kan man ju alltid göra. Så imorgon utökas beståndet med 2 st ciklider, det börjar ta sig nu ;) Så jag ska baka lite imorgon så vi har något gott att bjuda på när de kommer över. Sen när de har varit här så ska jag och Stefan ut med hundarna till en annan skog som ligger bakom vårat universitet och utforska den lite. Får se om jag får med mig husse i huset imorgon, idag var det fotboll på tv så då kunde han ju inte följa med såklart men imorgon hoppas jag att jag kan släpa med mig honom.

Inga kommentarer: