söndag 14 oktober 2007

Härliga söndag

Idag så var det att gå upp lite tidigare för att sätta igång och baka eftersom svärföräldrarna skulle komma över på fika. Jag gjorde snoddas (chokladrutor) och en sockerkaka med riven blockchoklad i. När sockerkakan står i ugnen så ringer telefonen och det är Patriks mamma som ringer för att säga att de tyvärr inte kan komma idag eftersom att Patriks pappa blivit sjuk. Så det var ju lite trist men vi hoppas att han kryar på sig snart. Iaf så bestämde sig Patrik för att åka över till dom för att hämta fiskarna vi skulle få samt ta med sig lite fikabröd. De gillade verkligen fikabrödet och fiskarna vi fick är jättefina. Så nu är det fullt liv i vårat lilla akvarie, vi börjar redan bli sugna på att köpa ett lite större för det är ju så himla kul med fiskarna.

Jag ringde iaf Stefan framåt eftermiddagen och då bar det iväg upp bakom universitetet för att utforska skogen där. Vi var ute i lite drygt en timme och fyrtio minuter och då gick vi ändå inte så långt i skogen. Det var en jätte fin och mysig skog och kommer gå dit flera gånger med killarna. Innan vi kom till skogen var det ett par hagar som var tomma men gissar att det går en del djur där på sommaren. Och i dom hagarna var det ett par dammar, vi passerade en där dammen fortsatte en bit efter att stängslet tagit slut. Det var ett träd som hände ner där och det var väldigt snårigt. Chaplin upptäckte inte den påvägen in i skogen men när vi gick därifrån så var han snabbare än mig och hoppade i och hade så roligt så i vattnet. Han simmade ut en bit där det inte var så snårigt och hans simteknik är inget att hurra för men så var det ju också första gången han simmade. Han var så himla söt där i vattnet. Han kom när jag ropade men hade nog stannat kvar en bra stund till om han hade fått. Det är kul att se att det kommer så naturligt för honom, han verkligen stormtrivdes. Ebba var i lite granna också men simmade inte något utan var mest i kanten och plaskade lite. loke drack lite vatten ur dammen men efter det så höll han sig på behörigt avstånd.

Det var inga batterier i kameran så den fick stanna hemma vilket var lite synd eftersom det hade varit kul och ha lite bilder på den simmande Chaplin =) På tal om kamera så är jag väldigt sugen på en ny, min som jag har nu har börjat blivit lite seg och jag känner verkligen att jag vill uppdatera mig. Mitt önskeobjekt är en Nikon D40 och jag hoppas att jag snart ska kunna införskaffa mig en sådan.

Inga kommentarer: