onsdag 31 oktober 2007

Utmanad

Chaplin blev utmanad av Urax förra veckan och nu är det dags att anta denna utmaning. Chaplin utmanar Loke för denna utmaning har alla redan gjort som vi känner så..

Varje utmanad hund (matte/husse) ska skriva 6 underliga/konstiga fakta om sig själv på sin hemsida och samtidigt ange reglerna för leken. Sedan väljer man 6 nya hundar och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver man en kommentar i de utmanades gästbok för att de ska kolla in och läsa på ens egen hemsida för mer information.


Chaplin:

1. Matvrak, han är verkligen tokig i mat och godis. Han skulle kunna göra vad som helst för en bit torrfoder eller leverpastej. Men det som är roligast är när han ska få mat och då hoppar och studsar han runt som en tok ut i köket till sin plats =)

2. Snarkare, han snarkar otroligt mycket och högt. Kommer ihåg speciellt en natt när jag vaknade av att jag trodde Patrik snarkade och var inte långt ifrån att putta till honom så han slutade när jag insåg att det var Chaplin som snarkade =)

3. Han är totalt orädd om sig själv. När han leker med andra hundar så slänger han sig i backen så hårt så att det låter som att luften går ur honom. har haft hjärtat i halsgropen många gånger när han gjort detta. det låter riktigt otäckt.

4. När det kommer folk och hälsar på så måste han ha något i munnen och hålla i och visa upp. Det kan vara allt från en sko till en tändare det beror på vad han hittar. Jättestolt blir han och viftar på svansen som en tok.

5. När han väl lagt sig och sovit på en plats så är det svårt att flytta på honom. Har han bestämt sig för att han ska ligga där så ska han ligga kvar. Det spelar ingen roll att man lyfter honom och flyttar honom en bit och han kan ligga jätteobekvämt men kvar ska han ligga.

6. Som den flat han är så älskar han allt och alla men den han älskar mest är hans matte. Han är så otroligt mattekär att det inte är sant, han skriker av olycka om jag tex lämnat honom i en bil eller om jag går ut ur ett rum hemma hos tex mamma. När jag kommer in igen så blir han så glad som om jag varit borta hela dagen. Mattes lilla <3






Loke:

1. Tjuren ferdinand, han är nästan precis som honom. Går hellre och luktar på blommorna än leker med andra hundar. Visst han kan vara med och leka en liten stund men sen tycker han att det blir så trist att han hellre luktar på en god fläck.

2. Snurroman, innan han sätter sig tillrätta för att uträtta nummer 2 så snurrar han runt runt i en cirkel nån eller ett par minuter innan han kan göra ifrån sig.

3. Han är inte mattekär alls, visst tycker han om mig men han skulle lika gärna träna/tävla ihop med vem som helst för han spelar det ingen roll som springer/går brevid honom. Någon som han tycker speciellt mycket om är Stefan Ebbas husse och även sin egen husse. Han är en riktig hussehund.

4. När han sover har han en massa konstiga ljud för sig. det är inte som när han drömmer utan det är mer oh vad mysigt det är att bara ligga här och få ta det lugnt.

5. Tikgalen, han är totalt galen i tikar. Att vissa inte löper spelar honom ingen roll alls, han kan bli lika kär i dom för det. Ett utmärkt exempel är våran klubbkompis Carros aussietik Myra som han är totalt nedkärad i.

6. Tunnel och A-hinder galning, det är de hindrena som han älskar mest på agility plan och kan springa och ta frivilligt utan kommando. Han älskar dom helt enkelt =)

Skulle kunna skriva en hel del mer och Loke och en massa mer om Chaplin men det får räcka såhär. Nu ska jag och killarna ut och gå en sväng och senare så bänkar jag mig framför tv:n och ska kolla på Grey's Anatomy.

Inga kommentarer: