onsdag 24 oktober 2007

Stockholm

Nu är vi i stockholm jag och Chaplin. Vi kom hit igår eftermiddag och tåg resan gick jätte bra. Vi hade sällskap i våran kupé av en 14 år gammal yorkshire terrier tik med sin husse. Chaplin var lite nyfiken i början med la sig sedan för att sova. Hussen tyckte att jag hade väldigt bra pli på honom för att vara en sån ung hund. Kul att höra =) De hade en lång resa framför sig, de bodde i wien och hade varit till sverige en sväng för att bo i sin stuga de har här. Hon var verkligen jätte söt den lilla tjejen, hon hade tappat allt hår på kroppen så hon hade en liten tröja på sig för att inte frysa.

Igår kväll så tog vi det bara lugnt och pratade lite med mamma och Alexander som var här över dagen. Totta tycke det var jätte kul att vi var här och babblade på en massa och hälfen av det hon sa till mig hörde jag inte för det gick så jäkla fort.

Idag så sov vi till halv tio, det var skönt att sova ut ordentligt. Sen så gick vi en kort sväng och sen pratade lite mer med nervösa mamma inför resan. Nu sitter de på skavsta och väntar på att få gå ombord på planet som går strax efter fem.

Jag och Chaplin tog med oss en dummy ut på en långpromenad på eftermiddan och körde ett par linjetag. Han var jätte duktig det är verkligen som att poletten har trillat ner efter helgen. Ska försöka få med mig lillasyster ut någon dag så vi kan köra ett litet sök och se hur det går. När vi kom in så la jag mig och kollade på tv medans Chaplin somnade sött i Tottas saccosäck.

Har även handlat blod idag som vi ska ha till viltspåren i helgen när vi träffar Martina och hennes grabbar. Ser verkligen fram emot att träffa henne igen.

Nu sitter jag och väntar på att syster yster och hennes kompis ska komma hem efter skolan. Sen blir det att laga lite mat till tjejerna och mig.

Tog en bild på Chaplin i saccosäcken med mobilen som jag skickar till bloggen snart.

Inga kommentarer: