måndag 8 oktober 2007

Jobbhelg


I helgen så var det dags för min värsta helg jag har på schemat. Började med att jobba kvällen i fredags, delad tur i lördags (07:30-21:30 med tre timmars rast) och en dagtur igår. Var helt slut igår eftermiddag när jag kom hem, men blev lite piggare när hundarna kom och hälsade mig välkommen hem. En kompis kom över strax efter att jag kommit hem och jag kände mig väl inte sådär jätte social men det var kul och ses en sväng. Sen så drog Patrik iväg på hockey med sin pappa och bror medans jag var hemma och tog det lugnt. Mös en massa med hundarna som jag inte sett typ på hela helgen och sen så somnade jag en liten stund, kände mig lite piggare efter det. I lördags kväll på jobbet så hade vi bestämt redan förra gången vi jobbade denna helg att vi skulle testa att köpa sushi och äta ihop och ha det lite mysigt tillsammans. Såg verkligen fram emot detta MEN måste säga det att jag kommer ALDRIG mera äta sushi. Det var ingen höjdare, men som vi sa i lördags att nu har vi ju testat det iaf.

Igår mådde jag så illa när jag var påväg till jobbet att jag trodde jag skulle kräkas, känslan satt i under förmiddagen och jag trodde att jag inte skulle klara av att jobba utan åka hem istället. Men det gick trots allt och illamåendet höll i sig hela dagen igår. Men idag så känns det bättre.

Ska snart iväg på ett möte på jobbet som är helt frivilligt att gå på men känner att det är så pass viktigt att jag åker iväg och ser vad som sägs. Har tagit det lugnt idag och bara njutit av det härliga vädret. Jag och grabbarna gick över för att ta ut Ebba på en promenad förut och de fick busa runt en massa ute. Så nu är Chaplin rätt så lerig så det blir nog ett bad för herr Charmig ikväll. Tror även att Loke ska få hoppa in i duschen då han lite väl ofta prickar fel när han kissar och kissar på frambenet samt ibland under magen.

Igår så flyttade mammas Vidda ner till göteborg till Evas syster som har en halvbror till henne en Bruno. Kommer kännas konstigt att komma upp till mamma och den galna lillabruningen in kommer vara där. Hon kommer att få det jätte bra med brorsan Bruno är jag helt säker på.

Nu ska jag göra mig iordning för att åka iväg på mötet.Finns lite nya bilder från i fredags i bilddagboken, ta er gärna en titt!

Inga kommentarer: