fredag 12 oktober 2007

Nyklippt gräs = mumma


Tycker Chaplin iaf jag vet inte riktigt om jag håller med honom om det. Han fullkomligen ÄLSKAR att smaska i sig en massa när det ligger efter kanten. Jag har ju mitt "usch usch" kommando när det är något jag vill att han ska spotta ut med positiv förstärkning istället för att säga nej.

Igår kväll så jobbade jag ihop med Jennie på en "axel" på jobbet som vi absolut inte är vana vid att jobba på. Det tog sin lilla tid men vi fixade det jätte bra.. Lite trist är det ju när man kommer hem till en som man ska hjälpa och inte vet var de har saker och ting, men det löste sig allt eftersom. Det som var det mest pinsamma på hela kvällen var när vi var hemma hos en och skulle ge kvällsmat men den hade redan fixat det själv och då sa vi "Men då ses vi senare" och då frågade hon vad vi skulle göra då och varför vi skulle komma tillbaka. Jag och Jennie tittar på varann och säger sen i kör "Vi vet inte, vi måste kolla på lappen vi har". Kändes som att man vill sjunka genom golvet i personens lägenhet. Var helt slut i huvet när jag kom hem igår kväll, eftersom att när man jobbar på en "axel" som man är van vid så flyter det på automatik men igår var vi tvunga att verkligen tänka till och hade vi inte haft våran lista vete sjutton hur det hade gått.

När jag kom hem igår så var min bror fortfarande kvar sen dagen innan och bestämde sig för att sova kvar tills idag med och då blev jag överlycklig för det betydde att jag fick sova lite längre imorse och med en liten muta så sa han att det var okej att ta hand om hundarna på förmiddagen eftersom jag jobbade. Tog ut killarna imorse så att de fick kissa av sig lite och Chaplin var helt galen, hoppade på mig och var totalt crazy vilket jag bara skakade på huvudet åt eftersom jag var så trött. Han försökte få igång Loke till lek men Loke var lika morgontrött som sin matte och hade inte alls lust med det.

När jag kom hem efter jobbet hade Chaplin pressat sig förbi kompostgallren som var förställda till sov och vardagsrummet samt det som vi brukar ställa framför brevnedkastet så att vi slipper söndertuggad post =) Han exploderade av lycka när jag kom innan för dörren, men jag gjorde som jag brukar och hälsade inte förrän han lugnat ner sig ett par kilo ;) Loke är så rolig när man kommer hem, de första 30 sekunderna är han superglad att se mig men sen kommer han på att jag luktar pensionär och det är sååå mycket mer intressant.

Ikväll har jag och killarna varit solo igen då Patrik var iväg på hockey med sin pappa. Jag ville inte följa med eftersom hundarna varit själva redan på dagen och stannade hellre hemma och det gjorde jag nog rätt i eftersom örebro fullständigt krossade hammarö med 14-0. Visst det är jätte kul att dom vinner men det är inget kul och se när det inte är något speciellt motstånd och det bara är ett lag som "dominerar" eller vad jag ska säga.

Istället så gick jag och hundarna på en längre promenad och de fick springa lösa och busa av sig. Måste snart köpa ett blinkhalsband till Chaplin då det är riktigt svårt att se honom nu när vi är ute efter att det mörknat. Körde ingångar varje gång han kom när jag kallade in honom och snart så tror jag att poletten kommer att trilla ner.

Måste även säga att min och Lokes relation blir bättre och bättre för varje dag som går. Visst han är fortfarande lika galen i alla tikdofter men han känns mer som att han är med mig. Kommer ofta självmant på promenaden utan att jag kallar in och viftar på svansen och vill ha lite gos. Så mysigt så...

Oj nu blev det en lång blogg, nu väntar sängen och en liten sovmorgon imorgon.
Trevlig helg!

Inga kommentarer: