torsdag 4 oktober 2007

De senaste dagarna..



Det har varit rätt så fullt upp men ändå inte.. I söndags var vi iaf upp på stan för att köpa lite saker till akvariet, blev dock inga fiskar då eftersom vi inte haft akvariet igång så köpte vi något medel som vi skulle ha i och sen kunna ha i fiskarna. Kändes konstigt med ett akvarium utan fiskar men Chaplin tyckte att det var kul och titta på det fast det inte var något i.




I måndags och i tisdags jobbade jag kväll och tog långpromenader med hundarna innan jobbet och sen var det hem och försöka sova men har tyvärr haft lite problem med det under veckan. Har sällan somnat före klockan 3 på nätterna, men varit uppe innan nio varje morgon. Har ändrat om i mina morgonrutiner lite granna och bara till det positiva. Istället för att ta ut Chaplin så att han få kissa på morgonen och sen sätta mig och läsa tidningen eller vid datan, så tar jag nu min morgoncigarett i sällskap med två gosiga vovvar och sen går vi ut och går i minst en halvtimme. Och bara av det så har jag blivit mycket piggare på dagarna. Det har varit skönt att komma igång ordentligt på morgonen och man märker att hundarna också gillar det..


I tisdags efter jobbet så var Patrik iväg och köpte ett par fiskar. Det blev 2 stycken guldfiskar som han kallar helan och halvan. Vi ska köpa lite flera fiskar till helgen, de i affärem tyckte att vi skulle vänta med att köpa några andra då guldisarna är tåligare än andra fiskarter tydligen.. Tycker det är jätte kul med akvariet och går och tittar till de små liven titt som tätt. Ska bli kul med lite mer fisk i akvariet.


En annan rolig sak är att jag och Chaplin ska åka ner till Lidköping den 20-21 oktober på kennelträff. Har ju aldrig varit på något sådant så det ser vi fram emot riktigt mycket. Skulle ha jobbat den helgen men har pratat med chefen och kommer att få ta ledigt. Ska bli skönt med lite semester från jobbet. Skulle ha tävlat det 21 med Loke i Lkl 1 men eftersom att det är som det är just nu med tikfixeringen så känner jag att vi hoppar den tävlingen och återkommer till våren igen. Vi kommer fortfarande att träna både lydnad och agility men vilar från tävlingar tills det förhoppningsvis lugnat ner sig lite.


Sen blir det av att åka till stockholm den 23 för att hålla lillasysteryster sällskap medans mamma och hennes man åker till england på semester. Blir kvar där uppe i 6 dagar innan vi åker hem igen.


Bad Patrik hjälpa mig att ta en ny ståbild på Chaplin eftersom jag inte tagit något sen han var 12 veckor så kändes det som att det var dags. Nedanför ser ni resultatet, han hade lite svårt med frambenen då köksgolvet är lite halt men tycker att bilden blev rätt okej ändå.





Inga kommentarer: