torsdag 11 oktober 2007

Höstbad



Igår kväll så tog jag tjuren vid hornen och badade hundarna. Loke hatar att bada men var jätteduktig igår och försökte bara rymma en gång, annars brukar det vara ett x antal fler gånger under badet. Men han var supersur på mig som vanligt efter badet men efter lite godismutor så blev han lite gladare på sin matte. Chaplin däremot lyckades rymma ut ur badkaret precis efter att jag blött ner honom med vatten och skulle börja schamponera honom, han hade ut flaskan med schampo blandningen på hela golvet och var fast besluten att han skulle ut. Han var verkligen som en hal liten ål men jag fick fatt på han och i badkaret igen. Han var dock inte alls lika sur på sin matte efter badet för då fick han ju göra en av de saker som han tycker mest om att bli torkad med handduken. Han blir helt lyrisk när man torkar av honom om det så bara är tassarna som har blivit blöta. Man ser riktigt hur det lyser i ögonen på honom och när jag frågar "Ska vi mysa lite?" så börjar svansen gå som en propeller. Han är så himla go den lilla svarta =) Så nu luktar dom så gott och pälsarna är så mjuka och sköna och gosa med.

Igår kväll så var vi själva hemma för patrik var iväg till karlstad med min bror och en kompis till honom för att kolla på innebandy. Så vi hade huset för oss själva och det var så mysigt så, det var jag och bägge hundarna i ena soffan som mös till Grey's Anatomy. Tidigare så var vi ute och gick en sväng och mötte Ebba o Stefan så de fick busa av sig lite innan det var dags att bada. Skönt att vara ensam hemma med killarna ibland och bara mysa och ha det kul.

Idag så tränade jag lite med Chaplin och han är så himla rolig. Vi skulle köra lite ingångar och han hoppa och studsa och snurra runt och hitta på en massa tokigt men jag blev inte ens irriterad över att han var så fläng utan bara skrattade åt honom och njöt av hans energi. Till slut så fick jag iaf till en rätt så okej ingång så då la vi ner och bara busade lite istället. Vi kommer nog att han super roligt tillsammans när vi tränar.

Nu ligger han utslagen i min säng efter att ha busat en massa med Ebba efter att vi hämtade henne och gick på promenad, de andra två ligger på golvet och sover sött de också.

Snart är det duschen som gäller för snart ska jag iväg till jobbet men först ska jag lägga upp lite bilder på hundarna från igår kväll i bilddagboken =)

Inga kommentarer: