onsdag 7 november 2007

Snö och sjukskriven

Idag när jag vaknade och tittade ut genom fönstret så snöade det. det bara vräkte ner och det första jag tänkte på var hur Chaplin skulle reagera på det vita som kom fallande ner från himlen. När vi gick ut på vår promenad så blev han väldigt paff över att de det vita och kalla på backen. Men ´det gick över snart och då tyckte han att det var skit kul och skulle stanna och lukta och äta snö hela tiden. Så promenaden tog lite längre tid än vad den brukar. Loke blev väldigt glad över att det var snö ute och när jag släppte dom så blev det världens tokrejs runt runt och de hade så otroligt kul, de ville knappt komma när jag skulle sätta på dem kopplena igen. Snön kommer väl snart försvinna igen och då blir det blask och tråkigt igen. Tycker det är rätt så mysigt när snön lyser upp ute, men den behöver ju inte stanna alltför länge.
Den här jäkla förkylningen och hostan vill inte ge med sig och igår kväll när jag var på jobbet så blev jag helt matt och fick ont i varenda muskel i kroppen och då fick jag ändå göra lätta jobb utan tunga lyft. Men var helt slut när jag kom hem på kvällen. Så idag ringde jag till vårdcentralen och fick en tid hos en doktor för att se vad det är för något. Tog halsprov och snabbsänka på mig och halsprovet visade inget men jag hade förhöjd sänka så nånting är det som spökar. Han sa att om det hade varit ett virus borde det ha gått över nu så jag fick med mig antibiotika hem och är sjukskriven en vecka, så nu hoppas jag att medicinen tar och att jag blir frisk snart. Är så jäkla trist å vara sjuk och inte ha någon ork att göra något speciellt. Så nu jäklar hoppas jag verkligen att det blir bättre.


Inga kommentarer: