tisdag 13 november 2007

Veterinärbesök nummer 2

Idag så bar det iväg till veterinären igen för Chaplins andra spruta samt Lokes hormonspruta.

Chaplin har ju kliat sönder sitt högra öra totalt och jag hade på känn att det var mer än bara skabben som kliade och rätt hade jag. Min lilla grabb har även en kraftig infektion i örat och ska behandlas med fucidin och så hoppas vi att det blir bättre snart igen. Men om det inte blev bättre av det så ska vi höra av oss igen och få nånting annat till örat. Så nu hoppas jag verkligen att han blir bättre i örat så det slutar klia på honom. Ska även inhandla en tratt som han ska ha på sig så han inte kommer åt att klia.

Loke fick ju sin hormonspruta och nu hoppas jag att han får det lite lugnare med sin besatthet. Veterinären sa att det kan ta ett par dagar eller nån vecka innan man ser något resultat men om jag inte märkt någon skillnad på en månad så har det inte haft någon verkan på honom. Så nu håller jag tummarna hårt hårt för att han ska få det lite lättare min stora kille. Fick även ett recept på interceptor till han och Ebba så de kan behandlas för skabb också, så att det inte går runt mellan dom.

det gick jätte bra på bussen med hundarna men blev återigen påmind om att det verkligen är dags att ta tag i körkortet. För när vi bytte buss uppe på stan för att komma ut till veterinärstationen så var den nästan proppfull och det är inte lätt att åka med två stora hundar ensam på bussen då. Så nu ska jag verkligen ta tag i körkortet så att jag har det nästa år.

Vi var klara hos veterinären vid tio tiden och gick ut för att se när bussen gick hem. Vi hade missat den med ett par minuter och nästa gick inte förän halv elva så då gick vi upp på stan istället för att se när bussen gick hem. När vi kom upp dit så stod det en skolklass och väntade på samma buss som ´vi skulle åka med så då bestämde jag mig för att gå hem hela vägen och i samma veva blev det ju en långpromenad för hundarna. Vi var hemma i tybble igen tio i elva så det gick ganska snabbt att gå hem iaf =) Stefan och Ebba kom och mötte upp oss och så gick vi till apoteket för att hämta ut receptet till Ebba och Loke så att de ska behandlas för skabb också. Men de hade inte den medicinen hemma så de skulle beställa hem den och får hämta ut den imorgon. Vi gick och släppte hundarna så de fick busa av sig ett tag innan vi gick hem igen och det är två riktigt trötta grabbar jag har hemma nu, de ligger och sover så sött så.

Själv mår jag mycket bättre och det blev inget besök på vårdcentralen igår så det är skönt. Ska jobba imorgon så får vi se hur det går.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch, stackars Chaplin! Hoppas att han blir bättre nu, och hoppas att Loke svarar på hormonerna! Ja buss är inte alltid så kul med hund, första gången Urax åkte buss var den full med ungar så vi fick stå. Känner också att det där körkortet skulle sitta fint ;)

Anonym sa...

Åhhh.. hoppas verkligen att detta är rätt medicin för Chaplin!!!
Vi håller tummarna för att han blir bra snart!

Hoppas ärven du blir frisk så ni snart kan börja ladda inför en frisk och glad jul =)

Ha en bra kväll!

KRAMAR Karin & Diesel