tisdag 20 november 2007

Stallet

En stund efter att jag skrivit inlägget innan så ringde Jennie och frågade om jag ville följa med henne till stallet och hålla henne sällskap medans hon mockade och fixa innan hon skulle till jobbet nu klockan tre. Självklart sa jag (allt för att slippa diska) och tog med mig Chaplin och gick ut och väntade på att bli upphämtad.

Chaplin skötte sig jätte bra i stallet och ville i början mest käka en massa hästbajs (som jag satte stopp för) men efter ett tag så var han med överallt och tyckte att det var skitkul och vara med. När jag gick upp på skullen och hämtade hö och halm till Jennies tjejer så var han kvar nere med Jennie och han hade varit jätte duktig och lyssnat bra på henne. Han var inte alls lika hysterisk när matte försvann som han brukar bli och det är ju skönt det. Men jäklar var glad han var när jag kom ner igen.

Bilderna under detta inlägg är som ni ser på den ena Chaplin som sitter fint lös inne i stallet och han var lös nästan hela tiden där och det gick jätte bra. Den andra bilden är på Rufus. Honom red jag på i somras efter att vi varit på strömsholm med Chaplin. Han är JÄTTE stor och jag var så stolt att jag vågade sätta mig uppe på den bjässen =) Chaplin tyckte att han var lite otäck och gick inte fram vilket jag tyckte var jätte skönt, men det som var ännu bättre var att han var lung och sansad och stod inte och skällde en massa på Rufus.

Jag tycker verkligen jätte mycket om hästar och detta är en otroligt bra terapi för mig. För ett år sedan hade jag aldirg gått i närheten av en så stor häst men tack vare all hjälp från Jennie och hennes underbara tjejer så har det blivit mycket bättre. I söndags efter jobbet så följde jag också med henne till stallet och då tog jag in Victoria (Jennies) från hagen samt en annan häst som jag aldrig träffat förut och det gick jätte bra. Är ju sugen på att ta upp ridningen igen och vi får väl se om det blir av till våren. Lite mer terapi i stallet så ska det nog gå =)

Lägger in ett par bilder på Jennies fina tjejer här under (de är tagna i våras)


Victoria


Härliga Marije och jag =)

Inga kommentarer: