lördag 3 november 2007

Yngelpyngel

Igår kväll när vi satt och kollade på idol i godan ro så såg vi att palettcikliderna var väldigt agressiva mot våra andra två fiskar som vi har. De har ju haft ihjäl 4 av våra fiskar vi hade innan de kom hem till oss. Jag blev skitsur över att de höll på och dumma sig mot de andra, men så kollade jag på botten och då såg jag en massa små små miniciklider och då fattade jag varför de var så elaka mot de andra fiskarna. Det är verkligen jätte kul med en massa små yngel. Så idag ska våra svärdbärare få flytta till Stefans akvarium då vi inte vill att cikliderna ska ha ihjäl dom. Ska bli kul och se hur många av de små som överlever och blir stora =)

Idag gick vi upp rätt så tidigt och har redan hunnit med en långpromenad på morgonen. Chaplin och Loke fick springa runt och busa en massa fast Loke ville inte busa så mycket och Chaplin försökte få igång honom men gick bet. Ska ut och träna lite senare idag med lillkillen iaf, så får vi se hur jag gör med den stora. Vi skulle behöva träna en hel del på apporteringen så att vi fixar den om tre veckor. Får se hur jag gör, men förmodligen så blir det nog lite apporteringsträning med Loke iaf =)

Inga kommentarer: