torsdag 8 november 2007

Lugna gatan

Har bara tagit det lugnt idag, känner mig lite piggare men har blivit rätt så yr när jag väl har gjort något så det blir att ta det lugnt ett par dagar till. Vågar inte göra för mycket eftersom jag vill bli frisk nångång.

Hundarna har inte fått så mycket träning de senaste dagarna och det börjar märkas lite på Chaplin. Han är rätt så rastlös och hämtar saker titt som tätt och pockar på min uppmärksamhet. Så idag gick vi ut och körde lite stoppsignalsträning och det funkade bra, det är bara att träna lite varje dag så sitter den nog snart.

Lokes apportering har inte blivit tränad alls men vi har fortfarande 2,5 vecka på oss att träna så att den sitter ordentligt och det kommer nog inte vara några problem. Det är bara jag som ska skärpa till mig på den fronten och ta tag i det.

I förmiddags när vi var ute så sprang hundarna omkring och lekte en massa och när jag kopplat dom så ropar stefan på mig. Så då kopplade jag loss Lokes koppel från halsbandet och så fick han på mitt varsågod springa fram till Ebba och Stefan. Hade tänkt ta av halsbandet när jag släppt Chaplin så han fick busa tillsammans med de andra men glömde det. När vi skulle gå hem och jag skulle koppla hundarna igen så var Lokes halsband borta, då har han tappat det när de sprungit omkring och lekt. Vi letade ett bra tag efter det men hittade det tyvärr inte. Patrik gick också ut och letade när han kom hem men hittade inte det då heller. Så jäkla klantigt av mig men ingen större skada skedd då jag har en del halsband ligger hemma så det finns ju. Men ska se om jag hittar det imorgon när vi går ut och går.

Chaplin kliar sig fortfarande en hel del och det ser lite värre ut runt ögonen nu men jag hoppas verkligen att det vänder snart och han slipper detta kliande. Ska ju tillbaka på tisdag igen så har han inte blivit bättre då så får jag prata med vet och höra varför det inte gett med sig. Har också bestämt mig för att ta med mig Loke och spruta honom och se om det blir bättre. det är värt det om han slipper må dåligt över att vara så besatt av alla goda dofter runt i kring. Känns skönt att ha bestämt sig.

Inga kommentarer: