onsdag 28 november 2007

Ledig

Idag och imorgon är jag ledig sen jobbar jag hela helgen =/ Ska ioförsig till jobbet idag iaf för ett möte som vi har. Men det är ju bara för ett par timmar.

Imorgon ska jag dock bara ta det lugnt och gå en långpromenad med hundarna och sen kanske om jag känner för det städa lite här hemma och adventspynta lite eftersom jag inte är hemma i helgen..

Tränade lite med Chaplin förut, lite fritt följ utan halter körde vi, han går riktigt bra och håller bra kontakt och position. Vi går bara ett par steg än så länge men ska snart utöka längden. Han är så kul och träna med, han vill mer hela tiden och det är kul. Körde ett par linjetag ihelgen och han har inte glömt bort vad det är han ska göra utan takterna satt i.

Imorgon så blir det nog lite stoppsignalsträning på schemat för lillkillen. Känner att jag måste börja träna det mer och mer konsekvent om vi ska få det att sitta. det är bara för hans matte att skärpa till sig.

Loke har inte tränat på ett par veckor, och lider inte av det utan njuter av livet till fullo. Men skulle vi träna så skulle han inte säga nej till detta men blir inte ledsen alls om han inte får göra något.

Nu är det 2 veckor sedan han fick hormonsprutan och förra veckan så kändes det som att den inte tagit alls, för han är väldigt på Ebba när hon har varit här. Men han känns lugnare ute, han stressar inte upp sig på samma sätt eller fastnar inte vid fläckar på samma sätt som tidigare, vilket är skönt. Får se om det blir bättre med att vara så "på" tikar om ett par veckor eller om det till och med kanske inte funkar helt förrän nästa spruta. Det får framtiden utvisa.

Nu ska jag ta ut Chaplin en kiss sväng innan jag beger mig iväg till jobbet och efter mötet så blir det att följa med Jennie till stallet och hjälpa henne med insläppet. Mysigt ska det bli =)

Inga kommentarer: