fredag 23 november 2007

Äntligen fredag

Ojoj vad skönt det var idag när jag gick ut ifrån jobbet och veta att jag inte behöver komma tillbaka förrns på måndag. Har varit en väldigt tuff vecka och sömnen har blivit lidande. Ska verkligen bli skönt med sovmorgon imorrn och bara kunna njuta av att vara ledig.

Hundträningen är minimal just nu. Har inte haft orken till att ta tag i det ordentligt men börjar känna att det kliar lite i fingerspetsarna. Får se om jag får med mig husse i huset ut ihelgen så han kan hjälpa till och lägga ut ett sök åt Chaplin.. Ska iaf ta mig ut ensam med honom och träna stoppsignalen, måste verkligen skärpa mig med detta och börja träna lite mer konsekvent med lillkillen. Har bestämt mig för att börja föra träningsdagbok. Ha ett block där jag skriver hur dagens pass gått, vad vi gjort och lite så. Även så ska jag planera hans träning mer än vad jag gjort med Lokes när vi började, då gick jag mest ut och körde på måfå och en massa olika saker hela tiden. Kommer ju självklart att skriva hur träningen går i bloggen men tycker att det kan vara bra och skriva upp hur framstegen ser ut och om det blir något bakslag. Får se hur det utspelar sig.

Kvällen har bestått av mys med hundarna, kollat på idol med lillebror och sambo. Vi gjorde iordning jätte goda mackor med nån kycklingcurry röra och det var hur gott som helst men tyvärr så började jag må illa efter ett stund och var tvungen att springa på toaletten =/ Men känner mig bättre nu, illamåendet har äntligen släppt..

Sen känner jag att jag måste kommentera dagens idol. MIna favoriter är Amanda och Daniel tycker att de är grymt bra på scen och sjunger utav bara f*n.. Dock kan jag inte förstå hur Daniel åkte ut idag eller att det var han och Amanda som stod sist kvar på scen. Jag tyckte att det var dags för Andreas att packa sina väskor och åka hem, han har en otrolig röst men kan inte röra sig för 5 öre på scen och han verkar ju inte heller lyssna på vad juryn har och säga heller, han tar liksom inte in det de säger. Nu hoppas jag på att det blir tjejerna som går till finalen och att Amanda kammar hem alltihopa!

Inga kommentarer: