måndag 26 november 2007

Helgen

Det blev ingen direkt hundträning som jag hade planerat in men en massa annat roligt har vi hittat på.





I lördags åkte jag och Chaplin iväg med Jennie till stallet och hade det mysigt ett par timmar. Chaplin skötte sig jätte bra, han var lös nästan hela tiden, och satt lugnt och fint vid min sida när det kom hästar ridandes förbi, det kom även en liten jack russel gåendes med sin matte men Chaplin stannade kvar hos mig och var så duktig så. Jag är så stolt över lillkillen!! När jag kom hem så somnade jag på soffan ett par timmar. Trodde ju när jag skrev i fredags att jag blivit bättre men mådde inte speciellt bra så det blev till att ta det lugnt. Ebba sov över hos oss då hennes husse jobbade kväll på lördagen och dag igår och lillhusse var uppe i sthlm hos mamma och hälsade på. Hon är så mysig den lilla bruna tjejen, märks knappt att man har henne här utan hon bara är och tar det lugnt. Förutom när hon och Chaplin får sina busrace =)





Igår så skulle ju jag och Loke ha tävlat lydnad men jag hade inte fått tag på folket på sbk så jag vågade inte starta. Men jag och Chaplin följde med Sandra & Jamse som sällskap och tittade på. Det gick riktigt bra för dom och de fick sitt tredje och sista första pris och Lp1. GRATTIS!!


Chaplin var jätte duktig hela dagen och satt fint och kollade på när de andra hundarna jobbade på planen. Jag testade lägga honom en kort liten platsliggning och för att vara första gången så gick det överaskande bra. Får se när det blir start för oss i ettan men tror att det blir till sensommaren eller hösten nästa år.





Igår kväll så följde jag med Jennie till stallet för att hjälpa henne med kvällsfodringen och mocka ur hennes tjejers boxar. Det var en ny liten stjärna i stallet som heter Smulan, hon ska dock bara stå där en vecka innan hon och Rocky flyttar till ett nytt ställe. Hon är en nordsvensk och jag kan ju säga att jag föll totalt för denna härliga, vackra tjej. Jag gav Jennies Victoria mat och så gick jag även in till Rocky och Rufus och gav dem mat. Jag kände mig verkligen stolt när jag gick in till två hästar jag inte känner så väl, fick världens kick av det och det är så jäkla skönt att rädslan försvinner mer och mer för varje gång jag är med Jennie i stallet.





Nu ska jag göra mig iordning för att sen följa med henne till stallet idag igen och då får även lillkillen följa med idag. Sen så ska jag åka till och jobba kvällen. Imorgon ska jag dock ta mig ut och träna lite med mina huliganer innan jobbet.





Lite bilder från igår när jag var i stallet

Fina vackra Marije



Sötnosen Victoria


Rocky närmast i bild och Ergo bakom honom



Smulan <3


Hon är väl bra vacker denna Smulan? Sååå söööt!!

Inga kommentarer: