söndag 11 november 2007

Nattbloggeri


Borde egentligen ligga och sova men är inte alls trött och passar då på att uppdatera bloggen lite.




Idag har det varit helt underbart väder! Solen har lyst hela dagen och imorse när jag gick upp så tänka jag bege mig ut med hundarna och kameran för att gå på en mellanlångprommis. Men när jag gjorde mig iordning för att bege mig ut så blev jag otäckt nog jätteyr i huvudet och kände att jag inte vågade mig ut med hundarna, så hundarna fick nöja sig med att gå ut och gå med deras underbara husse. Och det tror jag inte att de klagade över för när de kom hem igen så var de jätte trötta och la sig och sov en bra stund.




Är rent ut sagt jävligt trött på denna yrsel jag har haft de senaste dagarna, i övrigt mår jag mycket bättre nu och känner mig piggare. Men om jag gör för mycket eller nästan ingenting alls ibland så blir jag jätte yr och det är riktigt otäckt och jag hoppas verkligen att det går över snart. För nu börjar jag snart klättra på väggarna här hemma för jag har så jäkla trist. Är jag inte bättre på måndag så blir ett till besök till doktorn för att se om de kan veta vad det är som är fel på mig.




På eftermiddagen efter att ha tagit det lugnt och myst en massa med Chaplin så ringde Stefan och hörde om grabbarna ville komma ut och leka lite med Ebba i parken. Självklart sa jag ja och tog med mig grabbarna och kameran ut för en lekdejt med den bruna lilla sötisen =) Stefan hade tagit med sig Ebbas boll ut och hon släppte den inte för en sekund så hon var rätt trist tyckte Loke och Chaplin så de lekte på med varandra som bara den. Loke lever upp på ett helt annat sätt nu när det börjar bli kallare ute, han springer runt som en liten galning och busar som bara den med sin lillebror. Fick en del bra bilder på hundarna ute men fasiken vad svårt det är att fota en svart hund när det är lite snö ute, på vissa bilder så är det bara som en svart skugga. Men som sagt en del blev bra och de kommer ut i bilddagboken imorgon.




När vi stod där och hundarna sprang om kring så ser vi att ett par med en rhodisian ridgeback närmar sig och vi kallar in hundarna och jag kopplar och kommenderar mitt pipmonster (Loke) att lägga sig ner, Chaplin min lilla prins <3>



Chaplin klåda har inte blivit bättre alls och jag börjar tvivla lite på om det är rävskabb utan att det kan vara något annat. Han har kliat sönder sig runt sitt vänsteröga ännu mer och det ser inte vackert ut, tog lite bilder på hur han ser ut idag så ni får se.





Lite suddig bild men man ser hur illa hans vänster öga ser ut =/




Hans vänstra mungipa också sönderkliad




Såhär ser han ut på höger sida =/


Får se vad veterinären säger på tisdag när vi kommer dit, fast jag kan ju ha fel och han kanske blir bättre efter den andra sprutan men jag tycker att det borde visats någon liten förbättring sen i tisdags då han fick medicinen. Vi får se hur det utvecklar sig.
Nu är det dags att hoppa i säng men uppdataterar så fort bilderna kommit ut.

Inga kommentarer: