söndag 2 september 2007

Bus och träning med Chaplin

Åh vad hundarna tyckte det var skönt att få springa och busa igen efter 2 veckor i koppel. Det var jätte härligt att se Loke sträcka ut och bara njuta av att få springa lös. Men han blev rätt så trött så det blev endast platsträning medans jag tränade med Chaplin. Han låg jätte fint och var tyst hela tiden =) Han har ju en tendens att pipa lite på träning men på tävling som tur är så ligger han helt tyst och är fokuserad på mig. Imorgon innan jag ska till jobbet så ska jag träna lite med honom har jag tänkt.

Chaplin började jag med att köra ingångar på och det blir bättre för varje gång som vi tränar, måste bara ta mig i kragen och träna lite oftare med honom och inte låta det gå för långt mellan varje träningspass för då kommer det att bli superbra. Han satte sig snett ett par gånger men då gjorde vi om tills det blev rätt, jag sa ingenting om det blev fel utan bara gjorde om. Sedan så körde vi sitt stanna kvar och det gick jätte bra, gick väl ungefär 5 meter ifrån och han satt kvar de flesta gångerna, om han inte satt kvar så gick jag tillbaka och satte honom igen och gick lite kortare och då gick det bra och efter ett par repetioner på kortare avstånd slutade jag med att gå mellan 5 och 10 meter och han satt som ett ljus och då avslutade jag med en massa bus och beröm.
Började även lite smått med ligg och det gick även det bra, fuskar lite och kör inte enbart med klickern utan hade handen (utan godis) för att visa och sedan så klickade jag när han la sig. Och vilken fart han har ner den lilla =)

Ska bli kul och se vad det blir av honom i framtiden, han bara ÄLSKAR att träna och har sån arbetsvilja och det är så härligt. Gäller bara för mig att ta det varsamt och ta den tid det tar och inte skynda fram något.

Nu kommer snart min lillebror John förbi för att han ska låna min termos till nån utflykt med skolan imorgon. Han har ju varit hemma hos mamma i helgen och då har han fått med sig lite kort på mig och Chaplin som mamma tog. Ska bli kul och se dom. På tal om bilder så kommer det upp en del nya kort snart i bilddagboken, har varit lite seg och lägga upp men ska lägga upp lite nya under kvällen och morgondagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att träningen går bra! Han verkar vara en riktig liten arbetsmyra, lille Chaplin ;)