lördag 1 september 2007

Premiär



Har skaffat mig en ny blogg. Har kollat runt på lite olika men gillade den här och en annan sak som är positiv är att jag kan ha länkar till mina favoritsidor på den här bloggen. Får se hur det blir, kommer ha kvar den på blogtown också så får jag se vilken jag gillar bäst.




Igår så blev ju Chaplin 5 månader, jag förstår verkligen inte vart tiden tar vägen, det är helt sjukt hur snabbt det går. Han börjar på att bli en stor kille, han är lika hög som Ebba redan. Ska mäta honom någon dag för att se hur hög han har blivit. Lite kul och veta är det ju allt. Vi tog en liten sovmorgon igår och bara mös en massa innan det var dags för mig att bege mig iväg till jobbet. Det regnade hela kvällen igår så det var mindre kul att cykla/gå runt till pensionärerna igår kväll. Men det gick jätte bra och jobba men det var skönt att komma hem och bara ta det lugnt med mina pojkar.




Idag så har vi haft agilitytävling på klubben för klass 2 och 3. Så det att gå upp tidigt för att åka iväg och vara på klubben klockan åtta. Jag stod i köket största delen av dagen och sålde mackor, godis, korv och hamburgare. Dagen flöt på bra och ibland blev det världens ruscher men vi var ju några som hjälptes åt och stod där. Smet ut ibland för att ta en rökpaus eller kika lite på klubbkompisarna som körde med sina hundar. Det gick rätt så bra för örebro ekipagen, Sandra och hennes Jamse kom runt med 5 fel i både hopp 2 och i agility 3:an. Sen så får jag lov att säga ett stort GRATTIS till Ylva med Idefix som tog sin sista pinne i agility 2:an och blev uppflyttade till 3:an och deras nollade lopp i hopp 3:an och även Emma med flatten Figo som tog sin andra pinne i hoppklass 2. Nu håller vi tummarna att ni tar den tredje och sista på nästa tävling! STORT GRATTIS tjejer!!!




I medium och large i hopp trean så satt jag i tältet som manuell skrivare och vilken abstinens efter att köra agility jag fick. Vi har ju inte tränat på 2 månader och nu längtar jag verkligen tills jag och Loke åker upp och ska träna igen. Vilket blir nu på torsdag eftersom att han slutade hosta i torsdags!!! Ska bli så skönt att komma igång igen!




Jag stannade inte kvar och kollade på prisutdelningen eller fixade efter tävlingen då Patrik kom hem från jobbet igår med feber och världens förkylning och han hade varit hemma själv med hundarna hela dagen. Samt att jag känner mig lite febrig och hängig och ville hem och ta det lite lugnt.




Ikväll ska vi äta tacos och kanske kolla på någon film och bara mysa här hemma. Morgondagen blir lugn och då håller vi även tummar och tassar för Martina och Gizmo som ska iväg på jaktprov!




Lägger in en bild på Chaplin och Vidda från när vi var där på besök. Såhär knäpp kan han verkligen se ut =)




Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla lite på tv och mysa med hundarna en stund.

2 kommentarer:

Martina sa...

Naaa, gulle dig!!! Det kan ju knappast gå sämre än förra söndagen i alla fall, om man nu ska tänka positivt! Dock blir det att kliva upp KLOCKAN FYRA i morgon, och det känns ju... lite sådär... Men jag uppar så fort jag kommer hem!! KRAAAAM

Anonym sa...

Tackar! Kul med ny blogg, snygg och stilren må jag säga, tummen upp ;) Ni får ta och krya på er båda två, aldrig kul att må dåligt.. Kram Ylva