lördag 29 september 2007

Lördagen som gått

Nu har det gått några timmar sedan Kasper åkte hem igen. Det var riktigt mysigt att ha den lilla här under dagen. han och Chaplin hade det jätte kul och det är en trött valp jag har hemma nu. Det märktes inte så stor skillnad på att ha 3 hundar hemma istället för 2. Inte heller var det några problem att gå ut med alla 3 tillsammans. Loke är ju som han är just nu och bara går och nosar överallt och Chaplin är en liten ängel att gå ut och gå med. Ett par gånger så fick Chaplin och Kasper för sig att busa i kopplet men de lyssnade bra när jag sa till dem att så får man inte göra. Släppte Kasper och Chaplin på förmiddagen så de fick busa och som de sprang runt, det var riktigt kul att se. Tror att Chaplin tyckte det var jätte kul att ha någon ny att busa med som är lika galen som han själv är =) Det blev inga kort tagna ute då vädret inte varit det bästa men det blev lite kort tagna inne. Batterierna har tagit slut i kameran så det blir att ladda upp dom imorgon istället.

Idag så var Patrik över till Stefan för att hämta ett 50 liters akvarium som vi fick av honom. Så imorgon ska vi åka och köpa lite grus, växter och lite fiskar. Har länge velat ha ett akvarium då det ser så mysigt ut och det känns som att detta lilla passar perfekt. Får se vad det blir för fiskar som vi köper med oss hem. Spännande är det iaf.

Idag så frågade Patrik ifall jag ville vara med och spela en enkelrad på stryktipset och jag tänkte att det kan jag ju prova. Har aldrig spelat på det förut, först så skulle jag bara säga 1 X eller 2 utan att veta lagen men det blev för svårt. Så då sa han vilka lag det var och jag hde en liten annorunda teknik när jag valde lag. Jag valde det som hade det namn som tilltalade mig mest och var det inget lag som jag gillade namnet på så blev det ett X på den matchen. Trodde inte att det skulle bli många rätt på detta sätt men jag fick 10 rätt av 13 möjliga och får hämta ut 30 kronor imorgon. Inte mycket pengar men jag är så glad så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkade ju vara en bra teknik i varje fall, 10/13 är ju inte dåligt! :)
Skönt att det gick bra att ha lilla odjuret igår, tycker han är förhärligt den där Kasper. Det ska bli kul att "visa upp" Urax för alla ;)
Hoppas din rygg är bättre idag!
Kram Ylva