torsdag 13 september 2007

Trött

Usch vad jag känner mig trött och sliten. Är väldigt mycket på jobbet just nu och när jag kommer hem så är jag helt slut. Det är tur att jag har hundarna så jag kommer ut och får rensa skallen på promenaderna. De är så himla härliga och goa.

Skulle ha varit ledig igår men bytte en tur så att jag är ledig imorgon istället och är då ledig tre dagar i rad vilket jag känner att jag behöver nu. Igår så var det första gången Chaplin var hemma själv medans jag var iväg och jobbade. Han har ju varit själv längre stunder men inte så länge som det blev igår. Gick hemifrån halv 7 och kom hem igen klockan 2. Trodde att det skulle se förjävligt ut hemma men han var en duktig liten kille och hade bara kissat inne en gång på hela dagen. När jag kom hem så kissade han dock på sig för han blev så glad. Det är skönt att jag inte har så långa dagar när jag väl jobbar dagturer. Och det är 5 dagar/månad de behöver vara själva så länge. Annars är det ju bara nån timme tills husse kommer hem.

Vi var ute och gick i över en timme igår när jag kom hem och hade det jätte mysigt. Chaplin var så glad och hoppa och studsa brevid mig och var så söt så. Loke däremot hade fullt upp med alla löptiksdofter överallt och tyckte det var jätte kul.

Efter att vi kommit hem så satt jag på balkongen så kom stefan och ebba förbi, han sa att Ebba hade börjat löpa så nu får hon vara hemma tills hon är klar med det. Jag går över mitt på dagen när jag är hemma och går ut med henne en sväng.

Jennie kom även förbi med sin lilla Angel eller hon är inte så liten för hon är en grandistjej på 7 månader. Jag gick ner med Chaplin och han tyclte att hon var lite otäck innan han gått fram och nosat på henne. Sen var det full fart och då tyckte Angel att det blev lite obehagligt när han var så himla på. Jennie ska komma in för att miljö och socialträna henne lite då och då och jag tror nog att dessa två kommer bli riktigt bra kompisar allt eftersom tiden går.

Nu ska jag göra mig iordning för att åka till jobbet. Ha det så bra alla nära och kära!

Inga kommentarer: