torsdag 20 september 2007

Knäpp matte

Idag så måste min tokighet ha slagit allt. När jag skulle gå ut med Ebba så tog jag med mig bägge killarna istället för att bara ta med mig Chaplin, då jag inte känner mig riktigt frisk och ville slå två flugor i en smäll så att säga. Loke var lika knäpp som han är utan att Ebba är med så det var inget problem så men så kom det en lite blandras kille som brukar skälla ut allt och alla och självklart skulle han skälla ut mina hundar med. Dock så brukar Loke skälla till lite men sen sluta skälla när en annan hund skäller på honom annars piper han bara en otrolig massa. Men idag så var ju Ebba med och JÄKLAR vilket liv det blev på Loke. Han blev helt tokig och hoppade som enn guttaperkaboll upp och ner och råskällde. Fick honom lugn för en liten liten stund men sen var det full fart igen och denna gången hoppade han ut i busken och skällde. Jag sa till på skarpen och han la sig ner till slut och kunde efter en stund lugna ner sig innan vi fortsatte vår promenad igen. Ebba och Chaplin var lugna som bara den medans Loke höll låda. Chaplin moffa till ett par gånger men blev tyst så fort jag sa till honom. Var så stolt över att han kunde vara tyst trots att hans storebror skällde som en idiot. Sen fortsatte vi promenaden och det gick bra tills Ebbas granne (golden) kom med sin matte, jag vände direkt då jag såg att de var påväg men Loke hann upptäcka honom iaf. Han blev inte lika galen som innan men började skälla på honom också.

Jag har lärt mig en ordentlig läxa och tänker inte ta med mig Loke några fler gånger nu medans Ebba löper för det funkar helt enkelt inte. Chaplin tycker att hon luktar lite konstigt men bryr sig inte nämnvärt om att hon löper. Så de två kan jag gå med ihop.

Igår så jobbade jag och på förmiddagen när vi hade varit ute och gått innan jag skulle ta ut Ebba så blev jag jätteyr i huvet när jag gick i trappan upp. Efter att jag varit ute med Ebba så la jag mig och vilade en stund och kände mig lite piggare så jag kunde åka iväg och jobba. Känner mig fortfarande inte helt okej idag så vi får se hur det blir imorgon om jag ska jobba eller inte.

Ikväll är det dags för KM i agility på klubben. Har velat fram och tillbaka hela dagen om jag ska åka upp eftersom att Loke är som han är och vi inte har tränat någonting. Men ska åka upp iaf och se hur det går. Hade först inte tänkt att ta med mig Chaplin upp till klubben men Patrik jobbar sent och då för han följa med iaf. Ska bli kul och se vilka som vinner, men jag har mina föraningar om vilka det blir som tar hem titlarna =)

1 kommentar:

Martina sa...

*hehe* Bra med bildbevis, för jag vette tusan om jag trott på att det var mer än en engångsföreteelse annars. ;) Jobbigt att Loke blir så där med löptikar omkring sig. Vill skicka en liten varning angående det. Jag har fått lära mig the hard way att den yngre gärna tar efter sånt beteende, och nu har jag problemet att de skäller ut varenda hund vi kommer i närheten av. Enzo har ju skällt när han varit rädd, och Gizmo har tagit efter. Riktigt jobbigt. KRAM KRAM