tisdag 4 september 2007

Regnet öser ner

Idag regnar det som bara den och lusten att åka iväg och jobba ikväll är väl inte direkt på topp, men jag hoppas att det lugnar ner sig lite granna till eftermiddagen kvällen iaf.

Idag så har Chaplin tuggat sönder sin första grej sen han kom hem till oss, han har ju en förkärlek till att bära på tv och video dosan och jag hade glömt lagt undan de igår kväll när vi gick och la oss så imorse när jag vaknade så låg han och tuggade på luckan som sitter för batterierna på tv dosan och såg så nöjd ut så.


Idag så kom selarna jag beställt till Loke och Ebba. Jag beställde en i storlek 6 och en i 7. Tyvärr var 7:an alldeles för stor för Loke men han kunde iaf ha 6:an. Men det betyder att jag måste beställa en ny till Ebba för att hon kommer definitvt inte kunna ha 7:an. Men det är skönt att det var en som passade Loke iaf =) Jag var dock inte så smart och tog bort lappen från 7:an så den kan jag inte skicka tillbaka utan får sälja den på blocket, så jag hoppas att det är någon som vill köpa den. Eller om det kanske är någon som läser här som vet någon som vill ha en sele i den storleken så får ni gärna hojta till =) Det är en likadan som Chaplin har på sig i inlägget innan det här.


Ska anmäla Loke till några lydnadstävlingar idag också, ser fram emot att tävla med honom igen. Var ju ett tag sen nu =)


Skulle ju ha anmält Chaplin till en utställning i sundsvall i oktober men de hade ingen valpklass så det blir inget av med det. Men jag ska försöka hitta någon annan utställning att anmäla honom till. Vore kul och komma ut och se vad de säger om min lilla grabb.


Går i kameraköpar tankar också, är ju väldigt intresserad av en systemdigitalkamera och har varit det ett tag och den som har lockat mest är Nikon D40. Så förmodligen kommer jag bli ägare till en sådan i slutet av september =)


Nu ska jag ta och bege mig ut i regnet med hundarna igen och nu får vi sällskap av min lillebror som är hemma och är sjuk idag. Så Ebba är hemma med honom idag, har varit rätt lugnt och skönt med bara mina två hemma idag.


Inga kommentarer: