torsdag 20 september 2007

Inget KM

Det blev inte av att åka upp till klubben och vara med på KM:et. För ca 40 minuter efter att jag skrivit det senaste inlägget så kom min lillebror förbi här. Hade fullt upp med att se till att Chaplin inte hoppade men när jag tittade upp så hade han ett skrap sår på sin kind och då frågar jag vad han har gjort. Han säger så att han blev påkörd av en bil när han och några klasskompisar skulle åka till gustavsvik för att simma med skolan. Det som hände var att han skulle cykla över en bilväg och hade grönt så han kollade först åt vänster för att se så att det inte kom någon bil (dkan komma bilar som ska svänga ut på stora vägen som också har grönt), sätter sig på cykeln och börjar cykla över när en bil kör in i bakdäcket på hans cykel. Han ramlade av och var tydligen inte långt ifrån att slå huvudet i trottarkanten. Han klarade sig bra han fick en del skrapsår men det är nog psykiskt det tog mest och hade världens tur att det gick så bra. Tanten som körde bilen gick ur och frågade vad han hette och vilken skola han gick på och skulle kontakta dom. Han åkte iväg till gustavsvik för att simma och sen kom han hit när han hade slutat.

Stefan (hans pappa) skulle jobba extra på mitt jobb så jag sa till John att vi tar över Ebba hit så får du stanna här så du slipper vara själv. Både mamma och Stefan tyckte att det var bra att han inte skulle vara själv eftersom att det kan komma en massa känslor efteråt och då är det inte bra att man är själv. Så han har spenderat kvällen här, han har velat prata rätt så mycket om vad som har hänt och det kändes skönt att stanna hemma och bara umgås med honom.

Pjoskade väldigt med John ikväll och han blev lite irriterad över det. Men tror ändå han tyckte att det var rätt så skönt att bli ompysslad lite granna av storasyster.

Imorgon så blir det inget jobb, har känt mig risig hela dagen, lite febrig och snorig. Ska ju till köping på lördag för att fira mormor så jag stannar hemma imorgon så att jag inte blir ordenligt sjuk när vi ska iväg.

kramar

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, nu är det inte långt kvar, längtar! Vilken söt storasyster du är, mycket bättre än jag är på att vara lillasyster :) Missade också KM, men det är ju nästa år också! :)