onsdag 26 september 2007

Ett tag sedan..

Jag uppdaterade, men har haft fullt upp..
I fredags så kände jag mig piggare på dan och var ute med hundarna en långis och tränade lite med Chaplin. Det fick jag sota för på kvällen, kände mig jätte febrig och låg mest i soffan och tog det lugnt. Var rädd att jag skulle känna mig dålig på lördagen så j ag inte kunde åka till köping men kände mig bättre då.
I lördags var jag som sagt i köping för att fira mormor som fyllt 80 år. Det var jättetrevligt och vi var och åt på restaurang och jag träffade moster, kusin samt hennes man och barn, mormors bröder och även hela min egna familj. Det var jätte kul.
Speciellt att träffa alla syskonen samt mamma samtidigt, det är inte ofta det händer.

Sen har det varit jobb, var ledig igår och då så passade jag på att åka upp till klubben för att träna lite agility med Loke. Träffade Sanna med Elton och Emma med Figo och Indy där uppe. Loke är ju som jag skrivit tidigare just nu väldigt tikfixerad och trodde att det skulle vara bättre när vi kom upp till klubben men det var det inte alls. Han drog ifrån mig när vi körde slalomet och skulle in i en tunnel istället och efter tunnel så stod balansbommen och då passade han även på att ta den. Lyssnade inte på mig för 5 öre och jag jag skakade av mig det och tänkte nu kär vi igen han kanske bara fick en glädjerus och inte ville lyssna på sin matte. Dock så hade jag fel, det blev samma sak igen och till slut så blev jag så irriterad, ledsen och besviken att vi gick av plan. Ingen idé att köra när det blir sådär. Sen kom Sandra upp och skulle ha kurs pratade lite med henne om Loke och sa att det är inget kul när han blir sån här. Då tog hon honom och lite godis och testade att köra och då gick det självklart hur bra som helst. Han var jätteduktig och inte alls lika knasig som han var med mig.

Har ju anmält till en tävling på söndag och känner verkligen inte för att åka iväg och samma sak händer där. Tjejerna sa igår att de tyckte att jag ska åka och se det som träning och ha kul. Men jag tror att mitt och Lokes problem ligger djupare än att det just nu är kaos i hans huvud pga löptikar. Jag känner att jag vill att vi ska förbättra relationen mellan oss innan vi beger oss ut på tävlingsbanorna igen. Så jag har bestämt mig för att inte åka iväg på söndag. Känns som att jag tagit helt rätt beslut.

Jag vet med mig att jag slarvat väldigt med att ta ut hundarna en och en utan istället gör vi mycket ihop alla tre. Jag tror att det är en stor del av problemet mellan oss just nu. Ska ta och skärpa mig på den biten och så får vi se vad som händer. Kände mig väldigt less igår kväll på att vi får kämpa med det mesta som vi gör tillsammans, men har efter en massa funderande kommit fram till att det blir ju bra i slutändan iaf. Det är väldigt lätt att bara ge upp men det tänker jag inte göra. Utan verkligen ta tag i det här och fixa till det. Jag älskar ju min knasiga lilla collie och vill att vi ska ha det bra och ha kul tillsammans ihop utan att komma i konflikt med varann titt som tätt.

Nu är det dags att hoppa i säng är helt slut efter jobbet. Skriver imorgon igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack! Vad trist att det inte gick nå bra, men det är nog alla löptikar som du säger. Idefix blir inte heller så rolig när det är löpperioder, jag kan knappt ha honom lös och träningen går inte så bra. Du gör nog rätt i att hoppa över tävlingen, han verkar ju ändå bara upptagen av tikar, och man vill ju inte göra agilityn till något negativt. För jag kan i varje fall bli riktigt sur på Idefix när han inte lyssnar.. :) Bra att du mår bättre i varje fall! Känner att jag håller på att bli förkyld..