söndag 16 september 2007

Helgen

Har nu varit ledig i tre dagar och det har varit väldigt skönt att vara borta från jobbet och kunna tänka på annat och få vila upp sig ordentligt. Imorgon är det dags igen att jobba och då jobbar jag dag. Patrik börjar sent imorgon så hundarna får vara själva i ca 6,5 timme innan jag kommer hem igen. Hoppas att det går lika bra imorgon som det gjorde sist. Pratade med grannen idag och han sa att Chaplin hade skällt ett par gånger när det var någon som gick i trappen men annars hade det varit lugnt och det känns skönt. De stör sig inte på att de kan skälla till ibland och de lovar att säga till om det blir för mkt.

de här dagarna som jag har varit ledig har jag tagit det lugnt och gått långa promenader med hundarna och tränat lite med Chaplin. Igår så storstädade vi hemma höll på hela dagen med att rensa saker och så flyttade vi in min madrass i sovrummet igen så nu ser det ut som en ordentlig lägenhet igen =) Flyttade ju ut min madrass till vardagsrummet när Chaplin flyttade in eftersom att Patrik är allergisk och inte vill ha hund i sängen. Har känts konstigt att inte sova i samma rum som honom och känts lite som att jag satt Chaplin före honom men det har ju varit så mysigt att ha honom i sängen med mig. Inatt så somnade Patrik i soffan efter att han hjälpt sin kompis Peter att dela ut tidningar så Chaplin sov på Patriks sida tillsammans med mig i sängen. Han har sagt att det är ok att Chaplin sover där eftersom han inte fäller lika mycket som Loke och då blir det inte lika jobbigt för honom. Får se hur det går inatt när vi ska sova alla tre i samma säng, men jag tror att Chaplin kommer sova på min sida eftersom att Patrik har ner hundarna från sängen om de hoppar upp.

Loke har det riktigt jobbigt just nu. Det är en massa tikar som löper i området och han som är besatt av tikfläckar när de inte löper är jätte stressad ute nu och det är knappt så att jag får någon kontakt med honom när vi är ute och han vill bara fram till nästa fläck. Jag tycker så synd om honom, han är helt slut när vi kommer in och somnar som en stock.

Nej nu ska jag ta och hoppa i säng så att jag är pigg imorgon bitti.
Hoppas att ni haft en trevlig helg vänner!

Inga kommentarer: