måndag 3 september 2007

Inga selar idag

Efter att jag och hundarna varit ute på morgonpromenaden så satt jag och väntade på att posten skulle komma och hoppades verkligen på att de nya selarna till Loke och Ebba skulle komma. Men de kom tyvärr inte idag, men jag hoppas att de kommer imorgon. Ska bli kul och se om de kan ha dom nu när jag beställt lite större storlekar.

Har lagt upp lite bilder för augusti nu i bilddagboken så gå gärna in och titta =)

Idag är det första dagen sen hundarna blev sjuka som Ebba är här igen. Det var full rulle på henne och Chaplin från det att hon kom vid 10 tiden tills nu när de ligger helt utslagna och sover. Loke och Ebba ligger brevid stolen här vid datan och sussar och Chaplin har parkerat sig ute i hallen och sover så sött så.

Klippte klorna på alla tre hundarna förut också. Chaplin tyckte väl inte att det var så jätte roligt att behöva ligga still på golvet men det gick jätte bra efter en stund. Har slarvat lite med hans kloklippning ett tag nu men nu ska det bli andra bullar. Ska hålla stenhårt på att klippa dom var femte dag då han har svarta klor och jag inte vill att de ska bli för långa så jag råkar klippa i pulpan om jag skulle klippa för långt. Loke har ju vita klor och då är det ju lite lättare att se var pulpan är så hans klor klipper jag en gång i veckan. Han har blivit riktigt duktig nu på sista tiden när det gäller kloklippningen. Förut så låg han och streta emot och tyckte att det var jätte jobbigt med det men nu ligger han lugnt och fint och studsar upp när jag säger "Nu är vi klara" han vill ju ha sin godisbit fort som bara den =)

Ska ut snart med alla tre på en promenad och kameran ska få följa med så det kommer nog upp lite nya bilder ikväll när jag kommit hem från jobbet om jag orkar. Annars så blir det imorgon förmiddag.

1 kommentar:

Martina sa...

Ja men visst är det!! :) Hoppas dina selar kommer snart. Mina grabbar trivs jättebra i sina!! KRAM