lördag 29 september 2007

Tre hundar och ont i ryggen

Idag så är jag hundvakt åt Sandras lilla Kasper för att hon skjutsar upp Ylva (bissvargen) för att hämta hem sin lilla 8 veckors valp Urax. Han är bra mysig den lilla långhåriga token. Trodde att det skulle vara high life här hemma och att han och Chaplin skulle rejsa runt som tokar. Men de gjorde ett litet race precis när vi kom in och hade ut allt vatten ur vattenskålen, men efter en liten tillsägning så är det nu lugnt. Loke är väldigt lugn men rätt så intresserad av Kasper men de har ju träffats en massa förr så det kommer vara en mysig dag med dom. Tyvärr är vädret riktigt trist det regnar och blåser men nu ska vi snart trotsa regnet och bege oss ut på en promenad. Bilderna nedanför är från när jag hade haft Chaplin hemma i 2 dagar då Kasper bodde här när Sandra var på semester. Då kom Chaplin och Kasper jätte bra överens och blev lite som ler och långhalm. Så söta så var det



I torsdags kväll när jag jobbade så gick ett lyft lite fel och jag fick rejält ont i ryggen, men när jag vaknade igår morse så var det som bortblåst. Åkte till jobbet och sen efter det åkte jag upp på stan en sväng för att lämna in min mobil och handla lite hårfärg och så. Kom hem och så kom min bror Alexander över för att hjälpa mig med färgningen av håret.
Sen så hade jag och Patrik en myskväll med tacos och lite godis och så kollade vi på criminal minds. Sen så kunde jag knappt komma upp ur soffan för jag hade så ont i ryggen. Vet inte om det var för att jag slappnat av för att jag vet att jag inte ska jobba på två dagar eller vad det var men ont gjorde det. Så min snälla sambo fixade hundarna och smorde inte ryggen med algesal salva och inatt så har jag vaknat ett par gånger av att jag har ont i ryggen men nu på morgon gör det inte alls lika ont och det är skönt. Men det får bli en lugn helg så att jag inte gör det värre än vad det är.
Hoppas att ni får en trevlig helg.

Inga kommentarer: